Vegánság Tudatosság Egészség

Vegánság Tudatosság Egészség

Vegánságom története

2018. augusztus 17. - Fruzsvegan

Sziasztok!❤️ A mai bejegyzésben elmesélem nektek, hogy miért és hogyan lettem vegán. Nagyjából 4 éve kezdődött ez az egész, amikor felhagytam a húsfogyasztással. Ez egyáltalán nem volt tudatos a részemről, hiszen egészen addig ettem húst, szerettem és fogalmam sem volt arról, hogy ez nem jó. Először csak egyre kevesebbet fogyasztottam, aztán egyszer már azt vettem észre hogy egyáltalán nem eszem. Egyszerűen nem kívántam, azt éreztem, hogy nincsen rá szükségem. Viszont közel sem ettem egészségesen, hiszen a hús elhagyásával egyre több tejterméket fogyasztottam, illetve nagyjából ekkor kezdtem bele az alacsony szénhidrátos diétába, ami egyénként elképesztően egészségtelen, de erről majd egy másik bejegyzésben fogok írni. 

Nagyjából 1,5 évvel utána kiderült, hogy tejfehérje érzékeny vagyok és egy minimális mennyiségű tejtől vagy tejterméktől is kiütéseim lettek és fájt a hasam. A tünetek ellenére sem tudtam lemondani a tejtermékekről és ugyanúgy fogyasztottam őket. Ennek ellenére elkezdtem kutatni tejmentes receptek után, ekkor találkoztam először a vegán életmóddal, ami elsőre nagyon nem volt szimpatikus, sőt kifejezetten ellenszenves volt az egész. El is könyveltem magamban, hogy soha nem leszek vegán.

 18c707f1-fbd0-4c44-bf2e-95152024275a.png

Aztán egy kicsivel később rátaláltam @noraspiration Nóri YouTube csatornájára és egyből nagyon szimpatikussá vált ez az egész életmód. Miután megnéztem a videóit elkezdtem megérteni az egésznek az etikai hátterét és láttam azt is, hogy tényleg nem salátán élnek a vegánok, sőt egy kis kreativitással bármit el lehet készíteni vegán változatban. Ekkor még mindig túl radikálisnak találtam ezt az egészet, de már elkezdett érdekelni a dolog. A mi a baj a tejjel című videója megnézése után egyből világossá vált számomra, hogy már csak idő kérdése és vegán leszek. Elkezdtem utánanézni a dolgoknak, megismerkedtem az etikai, az egészségügyi és a környezetvédelmi hátterével az egésznek és ahogy egyre több információ birtokában lettem egyre biztosabb voltam abban, hogy ez lesz a lehető legjobb, amit tehetek. 

2f8bd278-6fa2-4e48-85ba-003f9844a892.jpeg

Miután megvolt az elhatározás elkezdtem fokozatosan elhagyni az állati eredetű ételeket, először a tejet és a tejtermékeket, amit azelőtt az allergiám ellenére sem sikerült. Majd a tojást és végül pedig a halat és a mézet. Elkezdtem odafigyelni arra, hogy amit újonnan vásárolok sminkterméket, tusfürdőt, sampont az vegán legyen, de a már meglévőket elöször elhasználtam. Azzal,ha kidobtam volna nem változtattam volna azon a tényen hogy már egyszer megvásároltam a terméket. Cirkuszba és állatkertbe ezelőtt sem jártam, úgyhogy ebben nem volt változás, de fontosnak tartom ezt is megemlíteni, hiszen ez is a vegánság része. Nekem nagyjából fél évre volt szükségem ahhoz, hogy mindent elhagyjak, persze vannak akik egyik napról a másikra váltanak, de nekem időre volt szükségem ehhez.

Ez történt két éve és azóta is imádom ezt az életformát és a mai napig úgy gondolom, hogy ez volt életem legjobb döntése. Soha többet nem ennék olyat, amiért szenvedett valaki. Azóta szebb lett a bőröm, gyorsabban nő a hajam, sokkal energikusabb vagyok és beállt a súlyom is. A vegánsággal nem egy újabb diétát próbáltam ki, hanem végre megtaláltam a nekem megfelelő életmódot, amiben azt eszem amit csak megkívánok és végre nem kel megvonnom magamtól semmit. Köszönöm, ha végigolvastad❤️

Instagram: @fruzsvegan

Facebook: Fruzsvegan

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsvegan.blog.hu/api/trackback/id/tr9914132319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
j